دعای هفتاد بند استغفار امیرالمومنین (ع) جهت وسعت رزق

 مقدمه: حسین ربیعی

با سلام خدمت بزرگواران. در یک مقطع از زمان حدود یک سال رزق و روزی مرتب و خوبی داشتم که ناگهان متوقف شد. تمام راهکارهایی را که بلد بودم به کار گرفته بودم اما یک رکود کاری عجیب در کار افتاده بود. به نزد استادم رفتم و به ایشان گفتم استاد وضع کسب و کار به شدت کساد است یک چیزی از ذخایر و گنج های پنهان که می دانید به بنده بدهید. استاد، در حالی که وسایل مغازه را مرتب می نمود با لبخند به من گفت:« الان درست میشه و چیزی به شما میدهم. » از برق نگاه چشم استاد و لبخند زیرکانه اش فهمیدم پای یک سلاح بزرگ در میان است و خوشحال شدم. از ذخایر متنی اش یک دفترچه به بنده دادند به نام استغفار هفتاد بند امیرالمومنین امام علی علیه السلام. دفترچه را به منزل بردم و شروع به خواندن کردم و غرق در معانی زیبای آن شدم. به نظر بنده اگر کسی طالب مهمترین توبه نامه در جهان است شاید همین هفتاد بند استغفار امیرالمومنین است و لا غیر. به دلیل طولانی بودن در یک هفته یک بار آن را دوره نمودم و اشک ریزان خوبی بود. بعد از آن چنان رزق و روزی برویم باز شد که هر روز بعد از نماز صبح خواندن چند سطر آن را با معنی جزو کارهای ثابتم نمودم و بعد از آن رنگ و روی کسادی را از یاد بردم.

این استغفار علی علیه السلام است که در 70 بند میباشد و مولا آن را هر سحر بعد از نماز صبح میخواندند:

ادامه مطلب ...